De afgelopen weken hebben we gekeken naar een magnetische aftapplugverwijderaar waarmee je vloeistoffen kunt verversen zonder dat je onder de stinkende versnellingsbakolie komt te zitten, een siliconen bak die je tijd bespaart (en een paar scheldwoorden) door je gereedschap gemakkelijk binnen handbereik te houden en een ozongenerator die zogenaamd helpt om vieze luchtjes uit een auto te krijgen.Het coole gereedschap van deze week is een moersleutel die het verwisselen van rem- en stuurbekrachtigingsleidingen gemakkelijk maakt.Deze suggestie komt van onze vrienden bij Opposite-lock , maar het is een hulpmiddel dat mijn spek heeft gered vlak voor een lange roadtrip.Het Midwesten is zwaar voor onze voertuigvrienden.De aanval van de winter en het strooizout doen hun best om auto's in hopen ijzeroxidestof te veranderen.Als je in een gebied als dit woont en in een oudere auto rijdt, is de kans groot dat je stuurbekrachtigings- of remleidingen aan het roesten zijn.Deze lijnen zullen uiteindelijk falen en soms vlak voordat je ze echt nodig hebt, zoals vlak voor een roadtrip van 5.000 mijl.Dat was het dilemma waarmee ik werd geconfronteerd toen ik een Ford Ranger van $ 500 uit 1997 klaarmaakte voor een trektocht van 5.000 mijl naar Oregon en terug voor de Gambler 500 OG.Ga stijlvol de zomer in Neem 65% korting op alles wat JACHS NY te bieden heeft tijdens deze deal, exclusief voor onze lezers.Code is geldig tot en met donderdag 2 juni, maar waarom wachten?Er werd opgemerkt dat de truck een lek in de stuurbekrachtiging had, maar het was een understatement om het een lek te noemen.Het lek van de stuurbekrachtiging was eigenlijk een geiser, een die Old Faithful waarschijnlijk zou doen blozen.Het bedekte de motorruimte met een vloeistofnevel.Gezien het feit dat de kleine vrachtwagen net zo snel vloeistof verloor als ik hem erin stopte, was het onmogelijk om naar Oregon en terug te gaan.Ik vond de geiser naar een harde stuurbekrachtigingsleiding daar in de motorruimte.Gelukkig was het onderdeel goedkoop en binnen handbereik.Ik had zelfs een set sleutels voor de klus.Ik hoefde alleen maar de moeren los te maken waarmee de leidingen naar de pomp en het reservoir waren bevestigd.Perfect!Rechts?Nou, bijna onmiddellijk leerde ik dat een gewone sleutel slecht is bij het verwijderen van roestige stuurbekrachtigingsleidingen.Als het je lukt om grip te krijgen, glijdt het gereedschap eraf of rond de moer, waardoor je nog meer problemen krijgt.Toen besloot ik de dingen op de juiste manier te doen door naar mijn plaatselijke auto-onderdelenwinkel te gaan en een moersleutel op te halen.Dit zijn als doossleutels, behalve dat er een gleuf in is gesneden zodat de sleutel over een harde lijn past.Het voordeel ten opzichte van een normale steeksleutel is dat er meer contact is tussen de sleutel en de zeshoekige fitting, waardoor het minder waarschijnlijk is dat u de fitting ronddraait.Het is een eenvoudige sleutel die heel goed werkt.In het geval van die Ranger?Toen ik eenmaal de juiste sleutel had, had ik de oude lijn in slechts een paar minuten en de nieuwe lijn in slechts een paar minuten later.Onze eigen David Tracy gebruikte een van deze in zijn handige gids bij het vervangen van roestige remleidingen.Het leuke is dat flare-moersleutels geweldig zijn voor meer dan alleen stuurbekrachtiging en remleidingen.U kunt ze gebruiken op brandstofpompen, koppelingsleidingen, temperatuursensoren of zelfs oliedruksensoren.De flare-moersleutelset die ik had, was een Duralast-set van AutoZone, die momenteel voor ongeveer $ 22 wordt verkocht.Deze kunnen veel goedkoper worden gekocht op sites zoals Amazon.Ik raad u echter aan iets meer uit te geven om een set te krijgen die stevig op uw fittingen past.[Noot van de redactie: bezuinig niet op flaremoersleutels.U kunt goedkoper uit zijn op andere tools, maar niet op deze.U wilt een mooie, dikke sleutel die zoveel mogelijk van uw zeskantige fitting stevig vasthoudt -DT].Het is een hulpmiddel dat ik opnieuw moet kopen, omdat mijn set werd gestolen rond de tijd dat mijn Volkswagen Passat W8 werd gestolen.Kent u een raar of uniek maar onmisbaar gereedschap dat elke sleutelaar zou moeten hebben?Wilt u zien hoe wij een type tool testen en zien hoe deze presteert?Stuur me een mailtje of zet het in de comments!